fredag 12 juni 2009

You can spit on my French knickers, you can call me a whore

Ordet frihet smakar inte lika gott i år.
Det är kanske sömnbristen som hjärnspökar med mitt huvud, men sommarlovet i år känns inte alls så som jag hade tänkt mig. Nu känns det mest som om den kommer bestå av otaliga, långa dagar i gillestugan med en hög DVD-filmer och regn mot fönsterbläcket.
Dessutom är detta mitt sista sommarlov, mitt allra sista sommarlov! I alla fall sista gymnasiesommarlov.
Och just nu känns det mest: jaha?
Men tji kommer jag med all säkerhet få när alla krav kommer krama åt min strupe och slipsen runt halsen.

Jag har ett hål i magen och det växter till ett vakuum, jag känner inget förutom trycker över bröstet och hjärtat. Jag är skräckslagen.







(annars för alla Spotify användare där ute:
Polly Scattergood - Bunny Club)

Inga kommentarer: