tisdag 8 november 2011

Kärlek pt. 1

Vi drack vin på golvet, du sa att ingen tycker om dig och alla vill att du ska gå här ifrån.
Jag sa att jag vill ha dig här. Vi passar bra ihop, "We are underground". Du log, sen hånglade du upp mig.

På skolan, jag på stenmuren. Jag mötte aldrig dina ögon, vi sa inte ens hej. En liten nickning. Ibland.

Jag åkte buss till stan med en tetra rödvin i tygkassen. Vi satt ute i februarikvällen och delade vinet rätt ur tetran.
Jag frös nästan ihjäl så kallt det var. En halv tetra senare vågade jag prata med dig.

Dagen innan du skulle åka stod vi utanför 7eleven. Din hand innanför min jacka och min hand i ditt hår.
Bara två veckor, det går fort. Det går fort. Vi hånglade som om det inte fanns någon morgondag.
Du missade sju utav dina bussar, skrattade och sa okej, nu måste jag åka.
På vägen hem tänkte jag på alla som sett oss. Nu vet de att det är du och jag, "We don't care what they say about us".

Vi möttes igen på busshållplatsen, fortfarande vinter och du höll om mig jättehårt. I affären skulle vi köpa något att äta till filmen med stod och pussades i en halvtimme istället.
Jasså, detta är din nya fjälla säger din storebror. Jag är alldeles för tyst.

Jag satt på stenmuren på skolgården och pratade viktigheter över en, två cigaretter med en kompis. Du kom bakifrån, tog tag om mina axlar, drog ner mig i dina armar och brutalhånglade upp mig.

En tjej hade flirtat med dig varpå du artigt hade svarat att din fokus ligger hos henne, och nickat bort mot mig.
På väg hem från krogen:
Är vi ihop nu?
Ja, det är vi nog.

Utanför mitt sovrum töar det. Jag slår igång en Belle and Sebastian platta och vi spenderar dagen i sängen.
Vi dricker kaffe på morgonen och pussas över äggmackor.

Vi är nyduschade och fortfarande blöta i håret, jag sitter på sängkanten och tittar på dig.
Jag är kär i dig nu, sa du. Förlåt för att jag inte sagt det tidigare. Men jag är kär i dig.

Inga kommentarer: