fredag 5 december 2014

trodde jag kunde räkna med dig men matte har aldrig varit min starka sida

smutsvita lakan.
ligger på rygg och tittar på: taket. lyssnar på: röster på gatan.
du ringer och säger hallå hej nu e ja på väg över, e hos dig snart.
vi äter take away ur vita små boxar på mina lakan, du korkar upp en vinflaska och säger skaruha lite? häller upp och häller lite utanför glaset och jag säger det e lugnt, skit i lakanen. 
frågan: hur går det med dina hjärteangelägenheter, jag suckar inombords. suckar tungt så att fönstren immar. säger att jag inte vill prata om det nu men du ser att jag egentligen vill så vi pratar. jag pratar alldeles för mycket. du säger men hallå bara radera numret.
klockan går, tiden går fort.
följer dig till bussen. snabb kram och du går på. vinkar från fönstret.

Inga kommentarer: