torsdag 25 december 2008

Joyeux noel

Jag hoppas ni hade en fin jul igår.
Jag hade det bra.
Jag åt. Mycket. Mycket, mycket. Och när jag kände mig "jag ska nog ta och lägga mig ned på soffan ett tag och smälta maten (och sötsaker) lite för jag tror seriöst jag kommer explodera" så åt jag lite till. Självdiciplin, kallas det.
Jag vaknade runt tolv imorse och började trycka i mig choklad det första jag gjorde på morgonen. Tummen upp, Linnéa.

Nu sitter jag och förbereder mig för strid mot hysteriska julklappshandlande människor, som jag skall möta i kamp imorgon.
Det känns väldigt värdelöst, för jag är verkligen inte ute efter sänkta priser på förra årets bikini-mode, smaklösa H&M tishor och allt annat skräp som folk slåss över sina liv för. Nej, jag tänkte köpa några böcker i all oskuld. Men jag lär väl komma hem med krossade tår, blåmärken över hela kroppen och minst en blåtira.

Inga kommentarer: