torsdag 20 augusti 2009

Ibland när jag hör en speciell del i en låt, just den lilla textraden, då vill jag hoppa frenetiskt upp och ned på gatan och skrika "In the name of love, what more in the name of love!"och det är sent på kvällen, alla tror jag är berusad men jag är helt nykter, jag struntar i om det ser löjligt ut. Jag vill bara hoppa tills benen går av och sjunga tills jag har överröstat konserten i huvudet.

Och ibland när du har på dig just den där tröjan som är så himla fin till det ansiktsuttrycket då dina ögon är knivvassa men munnen så fruktansvärt mjuk och du ser på mig med någon sorts ömhet; då vill jag bara knuffa ned dig i soffan, släcka alla lampor och röra vid dig och skratta hela natten. Då vill jag rulla runt i kläder, hud och hår hela natten och allt som heter rädsla och tvivel är långt bortom vårt liv.



Nej, jag är inte kär.

Inga kommentarer: