tisdag 5 januari 2010

Att gå och lägga sig som sig själv och vakna som någon annan (el. något annat).

In the morning I'll be with you
But it will be a different kind


Jag skyller på John Blund, allt verkar vara hans fel nuförtiden. Han strör inte guldkorn i mina ögon, det är gift, naglar och inåtväxta hårstrån.
Det har snöat hela natten och på morgonen ligger det som ett tungt täcke på taket och jag ligger under taket och badar i mitt duntäcke. Det knastrar och slår blixtrar på taket, jag kan höra det välbekanta ljudet. Det är korpar som trampar ovanför mig.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Åh du skriver fantastiskt.
Det sprakar om dina ord.
Jag måste börja följa dig tror jag.

ALPHA sa...

jag håller verkligen med sofia! du skriver så himla fint. det är enkelt men berörande på samma gång och sådant är alltid så fantastiskt.

Agnes sa...

Det är lite synd att du inte skriver oftare, jag skulle behöva dina fina meningar varje dag.

Men när jag ser att du uppdaterat efter en dag eller två tar hjärtat ett stooort skutt och jag tappar andan varje gång jag läser dina ord.

Puss puss puss, fina människa!