måndag 8 november 2010

vi skulle ju ta fler bilder på varann, du och jag.
vi skulle ju åka till urkult nästa sommar. pussas i tältet och hålla varann i handen.
vi skulle ju hålla varann i handen så att vi inte fryser denna vintern som ska vara den kallaste på tusen år.
vi skulle ju sova alla kalla vinternätter ihop, jag skulle värma mig på din ryggtavla.
vi skulle ju flytta ihop, köpa en katt och bjuda hem vänner.
vi skulle ju göra allt det där och så mycket mer, du och jag.




and if i knew heartbreak was coming i would've set out running.
past the city houses and the ditches on the highway.
read between the seasons under the bridges in valleys til the winds out on the prairie, whip the tears from my eyes.

1 kommentar:

ida sa...

jag vet hur det är. vi skulle ha åkt på cykelutflykt, vi skulle ha åkt till gotland, vi skulle baka de mest spännande cupcakesen, vi skulle... ja. jag börjar glömma allt det vi skulle nu, en och en halv månad senare. ganska skönt ändå men ibland blir jag otroligt ledsen igen. fast mest arg.
det jag mest ville säga är att jag vet precis hur det känns och hur tragiskt det känns och hur lurad man känner sig och hur hopplöst allting är.. men man lyckas resa på sig igen, det gör man.