torsdag 25 november 2010

minnen (pt. 3)

"Lyssnar på Beach boys. Det är snart jul och musiken skär sig jättemycket till årstiden. Men jag har dragit ner alla persienner och det är varmt nu. Och ljust, jag har tänt alla lampor.
Mera ljus!"

El bosquerido

"Tänker på hur det var att sitta på vinterasfalt och i min handflata hörs din telefonsvarare om och om igen, likt ett mantra. Varje gång känns mer, det gör ondare."
Varför svarar du inte?"



"Att skänka delar av sig själv och inte få gensvar kan vara något av det som tär mest på en människa. Att känna hur man förlorar sig själv bit för bit."

Schieletrico.

"Jag minns hur ont det gör med små, små nospussar på nackhåren."

get horny girls and boys!

"Spenderar sönderstressade novemberdagar i dagdrömmar, det blir ett slags sätt att komma bort när det inte går att försvinna fysiskt.
Ibland rymmer jag i mitt huvud och går vilse. Knäskålarna skallrar mot varann och jag står böjd i en skog av minnen och ropar "Hjälp mig då, snälla, kan inte någon bara hjälpa mig!"
Jag hittar alltid ut själv till sist. På något vis."



"Jag vill kräkas. Inte kräkas upp maten jag äter, jag vill kräkas känslorna som äter upp mig.

Hur alla små grejer plötsligt blir avgörande och hur telefonsignalen rycker i musklerna och skickar elektriska stötar till hjärtat. Jag måste hålla för öronen.
Det gör mig livrädd."

88

"I slutet på oktober och början på november tror jag att jag somnade och gick i baklås i ett slags drömstadie.
Vad kunde jag göra? Jag vet inte. Så jag reste mig och spatserade i Stockholm och Umeå likt en vålnad. Jag slutade äta och slutade känna, förutom ibland när den riktiga flickans sömn tunnades ut och jag blev synbar på ytan.
Jag vaknade igår när jag fick en kniv i ryggen och du fick min rygg på kniven.
Men jag vaknade, i alla fall. Det är väl det som räknas."

stefan106

"Smuts under naglarna och jag vill bara skriva om hur mycket jag förbannar november just nu och hur min intuition förvarnar mig på alla vis om att det kommer bli en mycket kall, ensam månad.
Och helst av allt vill jag bara ringa en kompis som skyndar sig över med en termos med te. Och sen vill jag bara sova, helst tills våren."

pattern

1 kommentar:

stephanie sa...

i cannot read anything, but thank you for your comment. i am happy that it made you happy, that's what i tried to do - your comment just caught my attention!

i will try to get google to translate thi,s but it doesnt work at the moment, somehow :(

like the photos, arvida's photos as well! :)

have a nice remaining week! :)