fredag 8 maj 2009

Kokain och diamanter

Ett ihåligt ljud av ett flygplan över himlen fyller
mitt tomma huvud
Sväljer mitt järnspott och känner äntligen, för första gången någonsin att jag försvinner

En åldrad kvinna går förbi med sin hund i ett koppel och ler lugnt
"Vackert väder idag" konstaterar hon

Min hud spänner och jag drar eggen mot min björnkropp
Vänder ansiktet mot molnen och andas. Väldigt vackert väder, faktiskt

Jag kröp som ett påkört djur på en motorväg ner till vattnet och badade med kniven
Ingen såg mig, ingen märkte att jag låg där med trasiga artärer, ådror, hjärta
Fantomkänsla i kroppen, hela kroppen

Jag tittade på undersidan av näckrosorna och tänkte flyktigt på myggen i sommarstugan och alla sömnlösa nätter på bryggan med alldeles för många cigaretter och lukten av sprit, myggmedel, rena lakan, gräs och hav
Och sedan försvann jag, precis som jag gjorde i min första kyss

1 kommentar:

Hilda sa...

Finare än finaste porslin!
<3