torsdag 21 oktober 2010

minnen (pt. 2)

"It's like we weren't made for this world, though I wouldn't really want to meet someone who was."

double face

"Min mobil fungerar inte och jag kan inte minnas senast jag kände mig såhär evakuerad.

En sak har jag lärt mig; ensamhet är nästan aldrig vad du tror det är. Du är aldrig ensam när du känner dig ensam."



"Jag trycker på repeat för att just den känslan låten ger mig nu vill jag så gärna bevara. Allra helst plocka ned den och vika ihop den (för den är så himla stor att den inte ryms någonstans i hela Sverige) och lägga ner den i min ficka så att jag alltid går runt med den.

Längtan har byts ut mot en behov att älska."


simone

"Arton är bara en enda stor besvikelse.
Soffsittning och väskvaktning. Det är inte alls som på bilderna.
Ölen är inte lika billig, musiken är inte lika bra, kyssarna smakar sämre.
Jag har inget tak över huvudet bara regndroppar över håret som får det att likna ett hårnät."



"Det sorgligaste av allt är nog att komma hem efter en hel dag och inse när katten rusar fram mot mig och stryker sig mot mina ben; detta är den första fysiska kontakten jag har fått idag."

199

3 kommentarer:

Agnes. sa...

allt i denna blogg är så jävla smärtsamt vackert. du skriver så fruktansvärt fint och jag önskar att jag visste mer om vem du vad så jag kunde råka stöta på dig och få dig att bli vän med mig, du verkar så bra.

Jeny sa...

linnéa är bra, så himla bra!
<3

jennycatharina sa...

vackert och bitterljuvt. gillar ditt.