onsdag 4 november 2009

Vissa dagar är jag trött på sådant som är fint. Då söker jag mig till vulgära texter och bilder. Bisarra situationer och saker som anses vara fult och äckligt.
Det drar ned mig på jorden och samtidigt får mig att känna mig verklig. Som om jag finns på riktigt.
Fult är det nya fint.

I slutet på oktober och början på november tror jag att jag somnade och gick i baklås i ett slags drömstadie.
Vad kunde jag göra? Jag vet inte. Så jag reste mig och spatserade i Stockholm och Umeå likt en vålnad. Jag slutade äta och slutade känna, förutom ibland när den riktiga flickans sömn tunnades ut och jag blev synbar på ytan.
Jag vaknade igår när jag fick en kniv i ryggen och du fick min rygg på kniven.
Men jag vaknade, i alla fall. Det är väl det som räknas.



(Bilden tillhör Alison Scarpulla)

Inga kommentarer: