tisdag 18 november 2008

where are you tonight?



nu halvligger jag i soffan med laptopen i knäet och känner värmen från dels téet jag drack nyss och dels kaminen framför mig. sockret från bullen har spridit upp i huvudet och alla mina leder är mjuka.
jag tror att jag säkert kan ligga såhär hela natten. men jag börjar bli kompakt i huvudet, så jag skulle säkert somna och falla ned med huvudet i datorn som därefter far i golvet. jag får helt enkelt hålla mig vaken.

jag vet inte ens varför jag egentligen publicerar detta, jag antar att jag bara ville dela med mig, eller åtminstone informera om, den sällsynta förnimmelse av välbehag som jag badar i.

jag hoppas de flesta av er sover gott inatt.

"Jag hoppas du inte alls har det bra.
Jag hoppas du ligger vaken som jag
och känner dig lustigt glad och rörd
och yr och ängslig och mycket störd.
Och rätt som det är, så får du brått
att lägga dig rätt för att sova gott.
Jag hoppas det dröjer en liten stund...
Jag hoppas du inte får en blund! ”
—Karin Boye

Inga kommentarer: